Kiedy kilkanaście lat temu ktoś napisał, że świąteczne kawałki puszczane z głośników w sklepach sprawiają, że ludzie kupują więcej, wielu się śmiało. Dość szybko okazało się że miał rację i wykonując projekt cukierni, należy iść jeszcze dalej - zrobić wszystko, by klient już na sam widok sklepu chciał do niego wejść i zostawić w nim spore pieniądze. Czy ch odzi zatem o to, ażeby bardzo dobrze się czuł? Tak zwyczajnie? Nie. Chodzi o to, aby poczuł się na tyle zachwycony, nierzadko zaopiekowany, by stracił w całości kontrolę nad tym, ile wydaje. Najlepiej widać to w internecieowych sklepach odzieżowych a także drogeriach oferujących kosmetyki. Dizajnem sklep odzieżowy, który jest sieciówką i luksusowy butik ekskluzywnej marki muszą wyglądać bardzo podobnie: bardzo dużo ciepłego światła, przestrzeń, śliczne meble i ubrania rozwieszone na wieszakach w całym sklepie. Co najważniejsze - tych ubrań nie może być zbyt sporo. Jeśli spadają z wieszaków, niemal przelewają się przez nie, wrażenie ekskluzywności znika. Skoro towaru jest bardzo dużo a do tego nieestetycznie leży, najprawdopodobniej nie jest wart swojej ceny. Projektując sklep, powinno się mieć to wszystko na uwadze.
Warto zobaczyć: projektowanie sklepów.