Na czym polega projektowanie sklepu

Dziś projektowanie sklepów niewiele różni się od projektowania wnętrz. Dożyliśmy czasów, w których sklep oprócz tego, że musi być funkcjonalny, musi być również śliczny, bo zupełnie inaczej chętnych na zakupy może nie być zbyt wielu. Czy przez to projektowanie sklepów stało się sztuką? Trochę chyba tak, bo coraz większą wagę przywiązuje się do tego, jak klient będzie się czuć w sklepie, z czym sklep będzie mu się kojarzył.

Kiedy kilkanaście lat temu ktoś napisał, że świąteczne kawałki puszczane z głośników w sklepach sprawiają, że ludzie kupują więcej, wielu się śmiało. Dość szybko okazało się że miał rację i wykonując projekt cukierni, należy iść jeszcze dalej - zrobić wszystko, by klient już na sam widok sklepu chciał do niego wejść i zostawić w nim spore pieniądze. Czy ch odzi zatem o to, ażeby bardzo dobrze się czuł? Tak zwyczajnie? Nie. Chodzi o to, aby poczuł się na tyle zachwycony, nierzadko zaopiekowany, by stracił w całości kontrolę nad tym, ile wydaje. Najlepiej widać to w internecieowych sklepach odzieżowych a także drogeriach oferujących kosmetyki. Dizajnem sklep odzieżowy, który jest sieciówką i luksusowy butik ekskluzywnej marki muszą wyglądać bardzo podobnie: bardzo dużo ciepłego światła, przestrzeń, śliczne meble i ubrania rozwieszone na wieszakach w całym sklepie. Co najważniejsze - tych ubrań nie może być zbyt sporo. Jeśli spadają z wieszaków, niemal przelewają się przez nie, wrażenie ekskluzywności znika. Skoro towaru jest bardzo dużo a do tego nieestetycznie leży, najprawdopodobniej nie jest wart swojej ceny. Projektując sklep, powinno się mieć to wszystko na uwadze.
Warto zobaczyć: projektowanie sklepów.